Інтерес до класичної музики в даний момент переживає стадію свого занепаду в сучасному суспільстві. В принципі, ці тенденції повністю обумовлені розвитком нових музичних напрямків, а також переформатуванням інтересів людства загалом, пише zaporizhzhia-trend.in.ua.
Запоріжжя точно так само рухається у фарватері глобальних тенденцій і концерти, що проводяться в КЗ імені Глінки, збирають все меншу кількість шанувальників (хоча, на погляд авторів, це несправедливо, враховуючи їх традиційно високий рівень). Однак зараз не про це. Так склалося, що різноманітні скандали й інтриги в сфері витрачання бюджетних грошей – як то кажуть, «наше все», і тому тема класичної музики знову стає популярною в Запоріжжі. Як то кажуть, не було б щастя, та нещастя допомогло.
Класична музика або класичні схеми?
Хіба тільки ледачий не чув досі, що на ремонт і обладнання концертного залу планується виділити кругленьку суму. Навіть більше того – цю кругленьку суму пролобіювала цілком конкретна людина, що має безпосередній вплив на розподіл грошових потоків бюджетних коштів в Запоріжжі і області. І закупівлі для будівлі обласної філармонії зроблені королівські, під стать людині, яка «вибивала» для них гроші. Так, за інформацією з відкритих джерел, кожен стілець, призначений для оснащення залу для глядачів, вартує, якщо вірити супровідної документації, трохи більше трьох тисяч гривень, тоді як його реальна ціна не перевищує трьох сотень. Тобто всього лише випадково приписаний нулик істотно здорожує вартість ремонту і оснащення концертного залу.
Передвиборні технології?
Хвиля хейту з приводу перевитрати бюджетних коштів піднялася в Запоріжжі якраз до виборів міського голови – тобто в кінці жовтня 2020 року. Цей факт робить всю цю історію такою, що вимагає ретельної перевірки з усіх боків. Не тільки тому, що зазначені факти можуть підтвердитися, а й тому, що вони можуть бути спростовані і опинитися найпримітивнішим передвиборчим піаром. Однак час виборів давно і безслідно минуло, новий-старий міський голова вдруге приступив до своїх обов’язків мера, а кінця-краю цій історії не бачити. Чи то тому, що її не вважають за потрібне зайвий раз ворушити самі фігуранти, чи то тому, що вона не викликала в суспільстві належного громадського резонансу і вже точно не зробила скільки-небудь помітного впливу на хід і результати виборів.
А ось кому слід точно «затягнути паски» (поки, на щастя, виключно фігурально) – так це виконавцям і шанувальникам високого мистецтва, в тому числі музичного, в Запоріжжі. І не тільки тому, що прийдешній карантин «обнулить» всі концерти. Це трапиться і в десятці інших міст України – Києві, Дніпрі, Харкові, Одесі і так далі. А ось досить істотний «ігнор» від міської влади, в тому числі в питаннях регулярного і достатнього фінансування – має місце бути. Так, як завжди, він обгрунтовується недоліком бюджетних коштів.